Vaste contactpersoon
Gratis kennisevents
24/7 toegang tot software
Gratis opleidingen
Specialisten in huis

De plus van Google+

Gepubliceerd door: Tim Staps Content Marketeer
Geplaatst op 5 oktober 2017
Leestijd

Zou het niet mooi zijn als mensen, wanneer ze op uw bedrijf zoeken, ook actuele vacatures, evenementen en nieuwsberichten te zien krijgen? Dat beetje extra informatie waarmee u klanten en kandidaten nog sneller aan u bindt. Het kan met Google Plus (Google+). ‘Google+, bestaat dat nog?’, hoor ik u denken. Jazeker, en het kan ook nog eens heel nuttig zijn! Ik leg u graag uit hoe, maar eerst een terugblik.

De introductie van Google+ dateert alweer van 2011. In dat jaar lanceerde Google een eigen social media platform en ging daarmee de concurrentie aan met het snelgroeiende Twitter en Facebook. Maar toen Google, na een weergaloze start, de functie van Google+ drastisch wijzigde, daalde de populariteit van het platform snel. Updates verdwenen steeds meer naar de achtergrond en de focus kwam te liggen op de verbindende factor van verschillende Google producten (nu standaardfunctionaliteiten). Daarbij maakte Google de fout om gebruikers automatisch en ongevraagd een Google+ account te geven. Er waren dan ook maar weinig mensen echt rouwig om de teloorgang van Google+. Desondanks is het platform nooit weggeweest. Sterker nog, de nieuwe functionaliteit ‘Posts’ biedt u als intermediair extra mogelijkheden om uw vacatures onder de aandacht te brengen in de zoekresultaten.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Ook zal het grote publiek Google+ niet snel omarmen, het zal nooit helemaal verdwijnen omdat het een verbindend platform is tussen de verschillende Google producten. Daarbij biedt Google+ bedrijven interessante mogelijkheden via een ‘Mijn Bedrijf account’, dat is gekoppeld aan een Google+ account. U kunt dan vanuit uw bedrijfsnaam op Google+ bedrijfsinformatie delen. Dit helpt alleen nog niet bij uw zichtbaarheid of vindbaarheid. De nieuwe functie ‘Posts’ helpt daar wél bij.

Posts stelt u in staat om uw content direct in de zoekresultaten van Google te publiceren. Google geeft u daarmee de mogelijkheid om bedrijfsinformatie, maar ook vacatures of nieuwsberichten te publiceren aan de rechterkant van de zoekmachine en zo uw organisatie te promoten. Een zoekopdracht op uw bedrijfsnaam toont op deze manier direct meer relevante en actuele informatie.

Hoe werkt het?

In vijf korte stappen leg ik u uit hoe u deze nieuwe functie in Google+ gebruikt:

  1. Login bij Google Mijn Bedrijf en kies de locatie waarvoor u een post wilt maken;
  2. Kies uit het linker menu Posts;
  3. Omschrijf in 100 tot 300 woorden actuele vacatures;
  4. Kies voor ‘knop toevoegen’ om een link te plaatsen naar de betreffende pagina;
  5. Bekijk het voorbeeld en kies voor ‘publiceren’.

Na het publiceren van de post is het resultaat zo goed als direct zichtbaar in de zoekresultaten. Met een zoekopdracht naar uw bedrijfsnaam moet uw post direct worden getoond onder uw bedrijfsgegevens aan de rechterkant. Google Posts blijven ongeveer zeven dagen online, daarna komen ze te vervallen. U moet dan weer nieuwe Google Post toevoegen. Een mooi nieuw onderdeel van uw contentstrategie.

Lees hier het gehele artikel van Mathieu Burgerhout (senior online marketing consultant) in het magazine P.zine.

P.zine

Het bovenstaande artikel komt uit P.zine, de vierde editie van 2017. Klik hier om meer artikelen uit deze herfst editie online te lezen. P.zine is een magazine voor de flexbranche, van Pay for People, dat sinds oktober 2013 elk kwartaal gratis wordt verspreid. Het magazine brengt op een toegankelijke manier marktontwikkelingen, kansen en bedreigingen onder de aandacht. Daarnaast voorziet het de lezer van achtergrondinformatie, opinies, tips & trucs.

Interesse?

P.zine wordt ieder kwartaal gratis per mail verzonden aan klanten en relaties van Pay for People. Heeft u interesse om P.zine gratis te ontvangen? Schrijf u hier in.

Suggesties of opmerkingen kunt u versturen naar info@payforpeople.nl t.a.v. P.zine.

Whitepaper Kansen zien en (be)grijpen
whitepaper

Kansen zien en (be)grijpen

Aanknopingspunten voor uitzendondernemers in een snel veranderende markt, met informatie en expertinterviews van:

  • Ton Sluiter (Manager Data & Innovatie bij Intelligence Group): ‘Digitalisering heeft altijd voordelen’
  • Visie van Dr. Job Hoogendoorn, Partner bij ERBS – Erasmus Research & Business Support over werving en selectie: ‘De intermediair van vandaag is de HR-partner van morgen’
  • Stijn Baert is professor arbeidseconomie aan de Universiteit Gent en Universiteit Antwerpen: ‘Scholing en ontwikkeling zijn de oplossing om de arbeidsmarkt weer in balans te krijgen.’
Open whitepaper