Hier vindt u veelgestelde vragen voor u als intermediair. Staat uw vraag er niet tussen of is uw vraag nog niet volledig beantwoord? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

Heeft u een vraag als medewerker? Bekijk dan de veelgestelde vragen van medewerkers.

Algemeen

 

Is het uitbesteden van de backoffice geschikt voor mijn bedrijf?

De backoffice is een essentieel onderdeel van uw uitzendbureau dat goed moet draaien. Enkele motieven voor het uitbesteden van de backoffice zijn een sterkere focus op matchen, het voldoen aan certificeringseisen of het uitbesteden van alle HR-verplichtingen. Wat uw motief ook is, het uitbesteden van de backoffice is interessant voor kleine, middelgrote en grote uitzendbureaus.

Voor welke branches is payrolling geschikt?

Pay for People zorgt voor verschillende sectoren de payrolling. Payrolling is geschikt voor iedereen waar flexibele arbeid gewenst is.

Wat is het voordeel van het uitbesteden van mijn backoffice aan Pay for People?

Het uitbesteden van uw backoffice kent een hoop voordelen. Enkele voordelen voor u op een rij:

  • geen administratieve en financiële rompslomp meer;
  • meer flexibiliteit;
  • minder risico’s omdat Pay for People juridisch werkgever is;
  • via de online webportal Pay4me zijn gegevens 24/7 beschikbaar;
  • geheel gepersonaliseerde webportal;
  • een team van professionals, waar u terecht kunt met al uw vragen;
  • juiste en stipte verloning;
  • altijd een sparringpartner;
  • 100% betrouwbaar: NEN 4400-1, ABU, NBBU en VCU gecertificeerd.
Wanneer kan ik mijn contactpersoon bereiken?

Ons Client Support Team is van 08:00 uur tot 18:00 uur te bereiken via 010-2250488.


 

Aanmelden

 

Hoe kan ik mij inschrijven?

Op basis van uw specifieke situatie en wensen adviseren onze sales managers over werkwijze en contractvormen. Gecombineerd met uw verwachtingen en afspraken over voorfinanciering, betalingstermijn en debiteurenbeheer doen zij graag een voorstel op maat.

Vraag een offerte aan of neem contact op met onze sales managers via 010-2066260.

Hoe kan ik een nieuwe werknemer aanmelden?

Bent u nog geen klant van ons? Dan kunnen wij u op basis van uw specifieke situatie en wensen een voorstel op maat doen. Neem contact op met onze sales managers via 010-2066260 of vraag direct een offerte aan.

Bent u al klant van Pay for People? In het hoofdmenu van onze webportal Pay4me klikt u op ‘werknemers’. Vervolgens klikt u op ‘nieuw’. U kunt de werknemer eenvoudig toevoegen, mede door onze verkorte invoer optie.

Hoe kan ik overstappen naar Pay for People?

U kunt eenvoudig en kosteloos overstappen naar Pay for People. Onze professionals helpen u graag om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. Neem contact op met een van onze sales managers via 010-2066260.

Kunnen lopende contracten worden overgezet naar Pay for People?

Ja, dat kan. Pay for People houdt rekening met opvolgend werkgeverschap en kan indien nodig opgebouwde reserveringen overnemen. Deze worden uiteindelijk zichtbaar op de loonstroken. Wilt u hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op via 010-2066263.

Kan ik als intermediair meeliften op de certificeringen van Pay for People?

Doordat wij, Pay for People, juridisch werkgever zijn kunt u meeliften op onze certificering.


 

Werknemers

 

Hoelang kan ik een werknemer via een payroll constructie laten lopen?

Pay for People werkt met het fasensysteem. Met het fasensysteem wordt, in de uitzendbranche, het rechtspositiesysteem uit de cao voor uitzendkrachten bedoeld. Zowel de cao van de NBBU als de cao van de ABU kennen sinds 1 juli 2015 met ingang van de nieuwe Wet werk en zekerheid een gelijke fasetelling. Klik hier voor meer informatie over de fasetelling.

Volgens welke cao werken mijn werknemers?

Pay for People werkt volgens de uitzendcao van de ABU en de NBBU. Werknemers worden conform deze cao’s verloont met uitzondering van de zes punten van de inlenersbeloning. Deze worden toegepast vanuit de cao die van toepassing is bij de opdrachtgever, waar de werknemers aan het werk zijn.

Waar kunnen mijn werknemers terecht met vragen?

Uw werknemers kunnen terecht bij onze werknemerslijn via 010-3132810.


 

Registratie en betalingen

 

Wanneer vindt de facturatie plaats?

Op dinsdagen, woensdagen en donderdagen vindt de facturatie plaats.

Op welke dagen worden mijn werknemers uitbetaald?

Op dinsdag, woensdag en donderdag vindt de verloning plaats.

Hoe handelt Pay for People de urenregistratie af?

Via Pay4me worden de uren digitaal verwerkt.

U voert de gewerkte uren van uw werknemers in via onze webportal Pay4me. U kunt er ook voor kiezen om uw opdrachtgevers of medewerkers dit zelf te laten doen. U hoeft het dan alleen te controleren.


 

Ziekte en verzuim

 

Ik ben ziek, waar moet ik dit melden?

Dit meldt u telefonisch voor 10.00 uur ’s morgens bij:

  1. Pay for People,
  2. bij het uitzendbureau en
  3. bij uw opdrachtgever.

Pay for People is bereikbaar op 010-3132810. Wanneer de melding later dan 10.00 uur wordt doorgegeven, geldt de eerst volgende dag als eerste ziekte dag.

Wanneer u onder werktijd ziek naar huis vertrekt dient dit direct bij vertrek aan uw opdrachtgever gemeld te worden, evenals telefonisch aan Pay for People en het uitzendbureau. Pay for People heeft een verzuimprotocol, waarin alle informatie omtrent ziekte te vinden is. Deze kunt u downloaden via onze downloadpagina.

Krijg ik doorbetaald tijdens mijn ziekte?

De betaling van uw ziekengeld is afhankelijk van uw contract en de daarvoor geldende ABU of NBBU cao. In het verzuimprotocol van Pay for People vindt u alle informatie omtrent ziekte, waar u rekening mee moet houden en waar u recht op heeft.

Hoe kan ik mijzelf beter melden?

Wanneer u weer in staat bent om te werken, meldt u dit telefonisch bij Pay for People via 010-3132810. Dit dient u op de eerste dag uiterlijk voor  10.00 uur te melden. U dient dit ook te melden bij het uitzendbureau en de opdrachtgever.


 
Staat uw vraag er niet tussen of is uw vraag nog niet volledig beantwoord? Neem dan contact op met ons via 010 – 2250 488.