P.zine is een magazine voor de flexbranche, van Pay for People, dat sinds oktober 2013 elk kwartaal gratis wordt verspreid. De eerste editie (herfst 2013) van het kwartaalmagazine P.zine is gelijk een bijzonder nummer omdat we stil staan bij het 15 jarig bestaan van Pay for People. Wat begon als een intermediar ontwikkelde zich tot een drijvende administratieve en juridische kracht achter vele (uitzend) organisaties.
Met P.zine willen we bij u als lezer op een toegankelijke manier marktontwikkelingen, kansen en bedreigingen onder de aandacht brengen. Open de eerste editie van P.zine.
1998: W&V FLEXIWERK
In 1998 richt Wouter Veer W&V Flexiwerk op dat studenten bemiddelt voor parttime functies op Mbo niveau. Al gauw worden de activiteiten uitgebreid naar bemiddeling van fulltime kandidaten op Mbo, Hbo en Hbo+ niveau. In 1999 sluit W&V Flexiwerk zich aan bij de Algemene Bond Uitzendondernemingen.
2000: START PAYROLLEN
De activiteiten van W&V Flexiwerk breiden zich verder uit en een logische volgende stap is payrollen. Er wordt eigen software ontwikkeld speciaal geschikt voor payrollen, en mede door de zeer klantgerichte werkwijze, groeit W&V Flexiwerk nog verder.
2002: YOURMATCH
De payroll-activiteiten groeien zo snel, dat in 2002 ook YourMatch wordt opgericht dat zich volledig richt op payroll services. Klanten kunnen bij W&V Flexiwerk en YourMatch terecht voor nog meer gerichte service tegen een scherp uurtarief.
2004: SPECIALISATIE
De payroll-activiteiten van YourMatch zijn zo succesvol dat in 2004 besloten wordt de werving en selectie-activiteiten van W&V Flexiwerk af te bouwen.
2005: BACKOFFICEFORMULE
In 2005 houdt YourMatch zich alleen nog bezig met payroll-activiteiten en stort zich op het ontwikkelen van een zeer succesvolle backofficeformule voor uitzendbureaus. Zij zijn daarmee de eerste in Nederland. In 2006 versterkt Dennis Luyten het team en vormt samen met Wouter Veer de directie.
2007: NIEUWE LOCATIE
Het klantenbestand groeit en ook het aantal medewerkers. Tijd voor een nieuwe locatie: YourMatch neemt haar intrek in een prachtig oud pand aan de Rotterdamse Parklaan.
2008: PAY FOR PEOPLE
Er wordt besloten verder te gaan onder een nieuwe naam die beter aansluit bij de payroll- en backoffice-activiteiten. Na een naamwijzigingstraject van een jaar is Pay for People in 2008 een feit. Naast de ABU, wordt Pay for People ook lid van de NBBU zodat klanten meer keuzevrijheid hebben in cao.
2012: 150e UITZENDORGANISATIE
Dat uitzendondernemers de weg naar Pay for People weten te vinden, blijkt als in 2012 de 150e backofficeklant verwelkomd wordt.
2013: 15-JARIG JUBILEUM
Pay for People viert haar jubileum en kijkt samen met medewerkers en klanten terug op 15 jaar professionaliteit met passie. Er wordt samen geproost op de toekomst en de voortzetting van de samenwerking. En Pay for People dankt iedereen voor het getoonde vertrouwen en feedback de afgelopen jaren. Op naar de volgende 15 jaar!