Uitzendbureaus moeten digitale mogelijkheden meer gaan benutten
Vaste contactpersonen
Gratis kennisevents
24/7 toegang tot software
Gratis opleidingen
Specialisten in huis

Uitzendbureaus moeten digitale mogelijkheden meer gaan benutten

Gepubliceerd door: Tim Staps Content Marketeer
Geplaatst op 8 juni 2017
Leestijd

De uitzendbranche scoort ver beneden het gemiddelde wanneer het gaat om het benutten van digitale mogelijkheden. Dit in vergelijking met het gemiddelde van alle sectoren in Nederland en België. Het betreft digitale mogelijkheden zoals het gebruik van web, social media, SEO, video en Apps. De uitzendbranche werd als sector meegenomen in een benchmark onderzoek naar digitale performance. Het onderzoek is uitgevoerd door Dicitas.

Digitale mogelijkheden

In totaal zijn er 50 uitzendbureaus onderzocht in Nederland en België, waarvan 20 in Nederland. Met name in de categorie online video scoorden zij zeer laag. Dicitas stelt vast dat hierdoor het digitale bereik van uitzendbureaus gemiddeld genomen beperkt is. Opvallend, want in de huidige tijd en de reguliere consumenten markt is het steeds gebruikelijk om online te ‘shoppen’ en (klant)beoordelingen te lezen. Dit doet men voordat zij overstappen op een (mogelijke) aankoop. Uitzendbureaus laten kansen liggen op het gebied van digitale mogelijkheden. Maar ook binnen de uitzendbranche wordt steeds meer zichtbaar dat kandidaten vaker kiezen voor ‘de digitale route’. Deze route gebruiken zij in de zoektocht naar een (nieuwe) baan. Daarnaast gebeurt 60% van de zoekopdrachten mobiel. Dit is een belangrijke ontwikkeling voor uitzendbureaus om op digitaal vlak vooruitstrevend te zijn. En mensen te bieden waarnaar zij opzoek zijn.

Bron: Flexnieuws, 9 juni 2017.

Ondernemers in de uitzendbranche benut je kansen!

Als uitzendondernemer komt er veel op u af. Denk hierbij aan zaken als urenbriefjes verwerken, loonbetalingen en facturatie. Daarnaast kost het uitzenden van personeel ook enorm veel tijd. Pay for People biedt ondernemers de mogelijkheid om de gehele backoffice uit te besteden. Dit geeft u de mogelijkheid om u meer te richten op uw core business. Zoals het onderzoek van Dicitas aangeeft bevinden potentiële kandidaten zichzelf steeds meer online. In het flexmagazine P.zine voorzien wij u ieder kwartaal gratis van informatie. In de lente editie hebben wij daarom aandacht besteedt aan de candidate journey, want ook wij willen dat u (online) de juiste kandidaat bereikt en al uw digitale kansen benut. Kunt u geen genoeg krijgen van alle digitale mogelijkheden? En wenst u meer tips en tricks om uw digitale aanwezigheid te vergroten? Lees dan onze vaste rubriek ‘online marketing’, waarbij een senior online marketing consultant u op weg helpt.

Whitepaper Kansen zien en (be)grijpen
whitepaper

Kansen zien en (be)grijpen

Aanknopingspunten voor uitzendondernemers in een snel veranderende markt, met informatie en expertinterviews van:

  • Ton Sluiter (Manager Data & Innovatie bij Intelligence Group): ‘Digitalisering heeft altijd voordelen’
  • Visie van Dr. Job Hoogendoorn, Partner bij ERBS – Erasmus Research & Business Support over werving en selectie: ‘De intermediair van vandaag is de HR-partner van morgen’
  • Stijn Baert is professor arbeidseconomie aan de Universiteit Gent en Universiteit Antwerpen: ‘Scholing en ontwikkeling zijn de oplossing om de arbeidsmarkt weer in balans te krijgen.’
Open whitepaper