Nieuwe kansen voor uitzendondernemers - Pay for People
Vaste contactpersonen
Gratis kennisevents
24/7 toegang tot software
Gratis opleidingen
Specialisten in huis
nieuws-payforpeople-werkgeluk.jpg

Nieuwe kansen voor uitzendondernemers

Data wordt naar verwachting binnen nu en vijf jaar één van de belangrijkste assets van uitzendorganisaties. Zo schrijft de ING op haar website. Volgens het economisch bureau van de bank biedt data-analyse nieuwe groeimogelijkheden in de sterk competitieve uitzendsector. Een trend die wij ook reeds signaleerden en waarover we schreven in onze nieuwste whitepaper Kansen zien en (be)grijpen, aanknopingspunten voor uitzendondernemers in een snelveranderende markt.

Gepubliceerd door: Tim Staps Content Marketeer
Geplaatst op 18 mei 2021
Leestijd
Whitepaper

De eerste stap naar een datagedreven uitzendorganisatie

De uitzendbranche is een even complexe als hybride markt. Veel spelers bieden verschillende diensten aan en zullen dit blijven doen. Het is juist dit diverse dienstenaanbod dat maakt dat uitzendondernemers toegang hebben tot waardevolle arbeidsmarktinformatie. Mits zij deze informatie via digitalisering en automatisering weten om te zetten in bruikbare data. De sectoreconoom van ING beschrijft vier stappen om tot een datagedreven uitzendorganisatie te komen. De eerste en belangrijkste stap is volgens haar om zowel de back- als de front-office te digitaliseren en automatiseren. Het aanpassen van de interne processen is relatief laagdrempelig en levert direct al voordelen op. Een geautomatiseerd verlonings- en factureringssysteem, eventueel gekoppeld aan een online recruitmentsysteem is essentieel als je nieuwe groeimogelijkheden wilt aanboren.

 

Goede software als hygiënefactor

Ton Sluiter, Manager Data & Innovatie bij Intelligence Group beaamt de zienswijze van ING. In onze whitepaper zegt hij: “Goede software is in het vak inmiddels een hygiënefactor geworden. Een serieuze intermediair kan niet meer zonder een goed, geïntegreerd softwarepakket waarbij alle informatie in één omgeving beschikbaar is.” En Sluiter benadrukt dat de toegevoegde waarde van intermediairs in het maken van de juiste match ligt en dat dit beter gaat als je beschikt over relevante data. Zo stelt ook ING: de database met kandidaten is één van de belangrijkste en de meest onderscheidende assets van uitzenders. En met behulp van data kan je onder meer analyseren wie op welke vacature klikt, welk medium de beste kandidaten oplevert, hoe je een kandidaat op het juiste moment bereikt en waar je kandidaten vindt die bijvoorbeeld niet actief aan het zoeken zijn.

Bron: ING Zakelijk

 

Kansen zien en (be)grijpen

Naast digitalisering, zien wij nog meer groeikansen voor uitzendorganisaties, zoals werving & selectie en scholing & ontwikkeling. Daaruit volgt dat de toegevoegde waarde van dienstverlening op maat ook verder zal toenemen, waarbij je zowel klanten als uitzendkrachten zo goed mogelijk faciliteert. Hoe je dat doet, lees je in onze whitepaper.

Whitepaper Kansen zien en (be)grijpen
whitepaper

Kansen zien en (be)grijpen

Aanknopingspunten voor uitzendondernemers in een snel veranderende markt, met informatie en expertinterviews van:

  • Ton Sluiter (Manager Data & Innovatie bij Intelligence Group): ‘Digitalisering heeft altijd voordelen’
  • Visie van Dr. Job Hoogendoorn, Partner bij ERBS – Erasmus Research & Business Support over werving en selectie: ‘De intermediair van vandaag is de HR-partner van morgen’
  • Stijn Baert is professor arbeidseconomie aan de Universiteit Gent en Universiteit Antwerpen: ‘Scholing en ontwikkeling zijn de oplossing om de arbeidsmarkt weer in balans te krijgen.’
Open whitepaper