Daag uw werknemers uit met een gericht opleidingsplan

nieuws-payforpeople-gericht opleidingsplan

Met een gericht opleidingsbeleid daagt u uw werknemers uit meer aandacht te schenken aan hun ontwikkeling. Een leven lang leren is een belangrijk onderdeel geworden van de huidige arbeidsmarkt. Uit onderzoek van werkgeversvereniging AWVN werd duidelijk dat 59% van de werkgevers zegt dat hun werknemers geen gebruikmaken van het opleidingspotje.

 

Een gericht opleidingsplan

Uiteraard is het volgen van een opleiding niet alleen gunstig voor uw werknemers. Uw organisatie wordt er ook een stukje beter van. Dat is alleen het geval als de gevolgde opleidingen en cursussen daadwerkelijk nuttig zijn. Een gericht opleidingsplan koppelt de opleiding aan doelstellingen.

 

In vier stappen een gericht opleidingsplan

Met een gericht opleidingsplan volgen werknemers de juiste cursussen en opleidingen. De zeven tips voor het succesvol volbrengen van een opleiding waren vooral gericht op de werknemer. Hieronder vindt u de vier stappen die een leidinggevende kan doorlopen om te toetsten of de cursus of opleiding past bij de bedrijfsdoelstellingen en de vaardigheden van de werknemer.

  1. Bepaal op welke wijze de opleiding of cursus bijdraagt aan de bedrijfsstrategie en/of – doelstellingen.
  2. Koppel praktische vaardigheden aan deze doelen. U kijkt dus niet naar taken maar naar gewenste vaardigheden.
  3. Inventariseer vervolgens of de vaardigheden aanwezig zijn binnen uw organisatie. Bekijk vervolgens welke vaardigheden aansluiten bij een opleiding.
  4. Betrek werknemers in het opstellen van het gericht opleidingsplan.

 

Bron: Rendement.nl, 19 december 2018

 

Academy for Flex

Academy for Flex is het online scholingsplatform van Pay for People Group. Met Academy for Flex kunnen uw medewerkers zich persoonlijk ontwikkelen. Via een doelgericht persoonlijk ontwikkelplan kan uw medewerker zó getraind worden dat uw organisatie en uw medewerker erop vooruit gaan. In het cursusaanbod zit onder meer de online training klantvriendelijkheid. Uw medewerker leert door het volgen van de training hoe klantvriendelijkheid in de dagelijkse praktijk kan worden ingezet.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie