Vaste contactpersoon
Gratis kennisevents
24/7 toegang tot software
Gratis opleidingen
Specialisten in huis

Pay for People Group ‘acquisities smaken naar meer’

Gepubliceerd door: Tim Staps Content Marketeer
Geplaatst op 15 juni 2017
Leestijd

In de FlexTopGroeiers 2017 van de Flexmarkt (juni editie) staat het interview met directeur Pay for People Group, Dennis Luyten. Pay for People Group is winnaar in de omzetcategorie 150 – 400 mln. 

 

Een verdubbeling in omzet. Dat rapporteerde payrollbedrijf annex backofficedienstverlener Pay for People afgelopen jaren. Investeringsmaatschappij Waterland nam in 2015 een belang. Een groot deel van de huidige groei is te danken aan de overname van Holland Payroll en Smart Services, die op deze kapitaalinjectie volgden. Maar het bedrijf boekte ook autonome groei, stelt directeur Dennis Luyten. Die is afkomstig uit de drie segmenten die het bedrijf bedient: intermediairs, die onder het eigen merk faciliteert met backofficediensten, het op het grootbedrijf en kennismigranten gerichte Holland Payroll, en Smart Services, dat vooral directe payrolldiensten biedt.

Luyten: “De groei kwam van nieuwe klanten en van een verdere groeivraag van bestaande klanten”. 

Pay for People werkt met eigen software voor de verloning, administratie en facturatie. Dat maakt dat ze een belangrijke bijdrage kan leveren aan de efficiency van collega-payrollers. Eigen software draagt bij aan het beheersbaar houden van de interne kosten. Dat geldt zeker bij de vele wijzigingen in regelgeving afgelopen jaren, die hun weerslag op de software hebben.

Wil je een efficiënte softwareplatform voor flexibele arbeid bouwen, dan moet je niet afhankelijk zijn van externe softwarebouwers. De gebruiker moet vooral naast de ontwikkelaar zitten”.

Luyten verbaast zich erover dat veel payrollingbedrijven het hart van hun organisatie – het softwareplatform – uitbesteden. “Dat maakt je minder autonoom”. Luyten benadert geregeld concurrenten in de payrollingmarkt, want hij staat open voor verdere overnames.

“Wij willen graag onze diensten uitbouwen. Dat kan door andere organisaties te laten aansluiten op ons platform, met behoud van eigen identiteit”. 

Bron: Magazine Flexmarkt, juni editie, pagina 30,  juni 2017. 

Whitepaper Kansen zien en (be)grijpen
whitepaper

Kansen zien en (be)grijpen

Aanknopingspunten voor uitzendondernemers in een snel veranderende markt, met informatie en expertinterviews van:

  • Ton Sluiter (Manager Data & Innovatie bij Intelligence Group): ‘Digitalisering heeft altijd voordelen’
  • Visie van Dr. Job Hoogendoorn, Partner bij ERBS – Erasmus Research & Business Support over werving en selectie: ‘De intermediair van vandaag is de HR-partner van morgen’
  • Stijn Baert is professor arbeidseconomie aan de Universiteit Gent en Universiteit Antwerpen: ‘Scholing en ontwikkeling zijn de oplossing om de arbeidsmarkt weer in balans te krijgen.’
Open whitepaper