Arbeidskrapte en het geheim van tóch meer sollicitanten bereiken
Ellen van Hierden is naast directeur het creatieve brein van artra, hét opleidingsinstituut van de flexbranche. Op de Dag van de Uitzendondernemer deelde ze samen met Marieke de Wildt (Business Developer, artra) haar visie op de huidige arbeidsmarkt, waarom die een nieuwe manier van recruiten vereist én hoe je dat doet. In P.zine geeft ze werkgevers en intermediairs concrete tips hoe je midden in de arbeidskrapte tóch meer sollicitanten kunt bereiken.
“Het vergt creativiteit en vertrouwen aan de kant van de werkgever, maar het kan je wel helpen met het krapteprobleem binnen jouw bedrijf. Wacht niet tot de kandidaat met het door jou geschetste profiel. Je kunt ook op een andere manier werven. Denk eens na over waar jouw potentiële werknemers veel van hun vrije tijd doorbrengen?
Talenten willen niet als dertien in een dozijn worden aangesproken. Begin daarom met een persoonlijke benadering en probeer dat zover mogelijk door te voeren. Het is misschien veel werk om te doen als bedrijf maar het kan je meer sollicitanten opleveren dan met reguliere werving.”
Adviesgesprek
"*" geeft vereiste velden aan
Verder lezen?
Nu nog een visie voor de toekomst
De arbeidsmarkt in Nederland is volop in beweging. Met de nieuwe voorstellen van oud-minister Van Gennip worden belangrijke stappen gezet om deze markt te hervormen en klaar te maken voor de uitdagingen van morgen. Als Pay for People zijn we verheugd om te zien dat er een solide basis wordt gelegd, maar we geloven ook dat er nog veel te bespreken valt. Daarom nodigen we je uit om met ons mee te praten over de toekomst van de arbeidsmarkt.
Dag van de uitzendondernemer
De Dag van de Uitzendondernemer (DVDU) vindt ieder jaar plaats. Deze speciale dag staat in het teken van uitzendondernemers en is een initiatief van Pay for People, dé specialist in flexibele arbeid.